«

»

ožu. 03

Župne obavijesti 4. ožujka 2018. – 3. Korizmena

Hrvatski Caritas, dvanaestu godinu u nizu, od 26. veljače do 4. ožujka organizira korizmenu akciju “Tjedan solidarnosti i zajedništva s Crkvom i ljudima u Bosni i Hercegovini”. Ove godine slogan akcije je “Da ne ohladi ljubav mnogih (usp. Mt 24,12)”. Danas ćemo na izlazu iz crkve prikupljati priloge za potrebe crkve u BiH.

Četvrtkom u 20.00 sati na Trgu sv. Ivana Pavla II moli se krunica za Domovinu Hrvatsku. Molitva je u organizaciji bratovštine Marijanskog zavjeta za Domovinu.

  • U četvrtak, 3. u 19:30. bit čet tečaj govorništva za liturgijske čitače. Tema je „Govorne vrednote i njihova vrijednost u govorenome ili čitanome tekstu
  • Ovaj tjedan od ponedjeljka do petka je zaručnički tečaj svaki dan u 20h u velikoj dvorani.
  • Ministranti neka ministriraju svake nedjelje ali i kojim radim danom.
  • Korizma je vrijeme obraćenja i pokore. Obraćenje započinje priznanjem grijeha, iskrenim kajanjem i odlukom da ćemo biti bolji. Stoga će u biti prilika za ispovijed utorkom, petkom i nedjeljom prije i/ili za vrijeme svetih misa.
  • Pobožnost Križnog puta u našoj župi je utorkom i petkom 18.30 sati; i nedjeljom u 18:15h.
  • U četvrtak, 8. ožujka (od 16 do 21h) naša župa zajedno sa župom sv. Petra hodočasti na grob bl. Alojzija Stepinca u zagrebačku katedralu. Cijena prijevoza je 20 kuna, a prijaviti se možete u župni ured svaki radni dan u uredovno vrijeme župnog ureda. Bus polazi u 16 sati iza crkve.
  • Druženje za umirovljenike je svakog petka iza večernje mise u župnoj konobi.
  • Molitvena zajednica gorušičino zrno ima redoviti molitveni susret ponedjeljkom nakon večernje mise. Svi koji žele moliti skupa ili imaju potrebu da se zajenica za njih moli neka dođu. Posebno su pozvani mladi ljudi.
  • Molitvena zajednica mladih „Apostoli Duha Svetog“ sastaje se srijedom u 20h u župnoj konobi.
  • MVKO organizira Hodočašće sv. Josipu u Karlovac 17.3.2018. polazak u 8h sa autobusnog stajališta Sjever-Zaprešić. Prijave u župnom uredu. Cijena prijevoza 60kn. Molitveni vijenac kraljice obitelji nastao je 2000. godine iz potrebe povezivanja obitelji radi molitveno-duhovnog zajedništva i produbljivanja molitvenog života obitelji. Ciljevi: podržavati ljudsko i kršćansko dostojanstvo, povezivati i podupirati obitelji, redovničke zajednice i svećenici, izgrađivati zdrave obitelji koje će rado prihvaćati smjernice za život i moralni odgoj mladeži…
  • Marijina legija je laička katolička organizacija osnovana 1921. godine u Dublinu u Irskoj. Raširena je u cijelom svijetu i ima oko tri milijuna aktivnih članova. Osnovao ju je Frannk Duff (1889.-1980.), danas «Sluga Božji» koji je već od rane mladosti prakticirao vjerski život. U našoj Domovini Marijina legija djeluje od 1956. godine. Jedan od glavnih ciljeva Marijine legije jest unijeti Mariju u svijet, jer je ona to zajamčeno sredstvo da se svijet osvoji za Krista. Marijina legija, kao organizacija temelji se na neograničenom povjerenju u Mariju. Legionar je sav Marijin, a Marija je sva njegova. Tjedni susret u župi je ponedjeljkom u 17h. Novi članovi su dobro doššli.

Korizma 2018

  1. ožujka (četvtak) Zaprešićko HODOČAŠĆE NA STEPINČEV GROB
  2. ožujka (nedjelja u 20h) koncert pansionske baštine
  3. ožujka (ponedjeljak) SVETKOVINA SV. JOSIPA
  4. ožujka (srijeda) Večer milosrđa – Dekanatska duhovna obnova za mlade (20 h)

25.–30. ožujka POHODI BOLESNICIMA I USKRS. ISPOVIJEDI

  1. ožujka (subota 9-21h) Duhovni seminar „
  2. ožujka (nedjelja) CVIJETNICA – NEDJELJA MUKE GOSPODNJE
  3. OŽUJKA (ponedjeljak) VELIKA ISPOVIJED (17h)

29.–31. ožujka SVETO TRODNEVLJE

  1. travnja (nedjelja) U S K R S

 

Tečaj govorništva za liturgijske čitače

Liturgijska služba čitača ili lektora tvori veoma jasan sakramentalni znak. Radi se o stvaranju navještajnoga ‘posredništva’ između zajednice i Boga koji se objavljuje na liturgijskome mjestu; na onome naime na kojemu Riječ postaje događajem. Naviještati Božju riječ u liturgijskome slavlju znači uprisutniti Krista, odjelotvoriti njegovo vazmeno otajstvo u učinkovitosti naviještanoga. Pokušavajući povući paralelu s euharistijskim slavljem, s pravom se može ustvrditi da služba čitača »po Duhu Svetome ostvaruje ‘transupstancijaciju’ Riječi života, jer njegova liturgijska služba daje tijelo Božjoj riječi« (M. Paternoster). Zapravo, mislim da bi čitanja u Crkvi izgledala sasvim drukčije kad bi si čitači posvijestili da su oni nositelji Božje riječi, da preko njih zajednica čuje što Bog poručuje čovjeku.

Zato nije dostatno doći tek nekoliko minuta prije liturgijskoga slavlja, gdje će netko (najčešće župnik) odrediti tko će čitati ili biti presretan da ima nekoga tko želi čitati. Čitanje koje treba navijestiti zahtijeva razmatranje i pripremu.

Slijedeći tečaj je 8.3. u 19:30. Tema je „Govorne vrednote i njihova vrijednost u govorenome ili čitanome tekstu„ Predavačice Anđelka Ravlić i Katarina Aladrović Slovaček

 

 

Pasionska baština: Klanjam ti se križu sveti 18.3.2018. u 20h

Tradicijske korizmene pripovjedne popijevke iz Slavonije i Srijema i pjesme i molitve iz rukopisne pjesmarice Ane Galović (r.1926.), Srednji Lipovac.

Ženski vokalni ansambl Zwizde

Muška vokalna skuina Sinovi atara

Solistica: Zrinka Posavec, sopran

recitatori:

spikeri: Rosanda Tometić i Ivan Kojundžić

odabir: Miroslava Hadžihusejnović Valašek

animacija: Matej Vinarić

Program Klanjam ti se križu sveti koncipiran u obliku molitve. Melodijski izrazito jednostavni napjevi i popjevke, svoju puninu doživljavaju kroz tekst pučke percepciju muke Gospodinove. Program započinje upravo prvim pitanjima koja je autor naveo na početku teksta i to u recitacijama „Nema duša moja mira“ i „Isuse dođoh ti reći“. Nakon početne zbunjenosti o samom postanku i svrsi čovjeka na Zemlji, čovjek nalazi svoje mjesto u „Crkvici prid oltarom“, gdje svoj život poistovjećuje sa Mukom Gospodina. Pjevanjem pučkih popjevki, pjevači prepričavaju molitvu Gospodinovu kroz tri dijela koncerta: „Na Golgoti brdu“, „Plačite sve Majke gorko“ te „Oče, u ruke Tvoje“. Pjevanje i opis križnog puta prekidaju potresne pučke molitve, koje na jednostavan način žele iskazati hvalu i poštovanje. Po završetku opisa Muke Gospodinove kroz pučke napjeve i potresne molitve, čovjek postaje svjestan prolaznosti života, postaje svjestan da će i njega kao i Gospodina jednoga dana dočekati „Strašni sud“ na kojemu će morati ispitati vlastitu vjeru u „Jedinstvo“ i to pred samim Jedinstvom. Nakon što čovjek postane svjestan svoje prolaznosti, na nekakv način dobiva odgovor na prva postavljena pitanja: zemaljski život je križni put koji isključivo ovisi o nama i našim postupcima. Ukoliko spremno prihvatimo muku i križ koji nam je preodredio Gospodin, jednoga dana ćemo sjediti uz „Jedinostvo“, jer svi smo pozvani na svetost po Njegovoj muci, a do te svetosti nas može dovesti križ u „Crkvici prid oltarom“.

Tradicijske (pučke, narodne) pripovijedne nabožne pjesme danas su spomenici  najstarije duhovne baštine u kulturi Slavonije i Srijema.

Naziv „pripovjedne“ temelji se na poetskoj strukturi pjesama koje se sastoje od neograničenog niza osmeračkih ili deseteračkih stihova vezanih sadržajem. U njima su različiti vjerski pojmovi i sadržji obrađeni na način kako ih osjeća vjernički puk: u njima se ogledaju pučka svakodnevica i lokalni život, a često su i izmijenjena biblijska kazivanja. Upravo stoga težište pjesama postavljeno je na tekstu, a ne na napjevu. Pjevane strofe najčešće se grade na jednom poetskom stihu s ponavljanjima („u dva reda“) i pripjevima, a napjevi su jednostavni i sastavljeni od malih intervala. Nabožne pripovjedne pjesme nastale su i održale se u okviru pučkih pobožnosti i drugih vanliturgijskih događanja (hodočašća, križni putevi, ponoćke, zornice i dr.) i odlikuju se slobodnom izvedbom i variranjem teksta i napjeva. Tijekom protekla dva desetljeća na terenu Slavonije i Srijema snimila sam više od 200 napjeva za pripovjedne pjesme, tanskribirala ih i pripremila za objavljivanje i reproduciranje. Snimke su u izvedbi crkvenih pučkih pjevačica, pjevane na tradicijski slavonski način s „počimaljom“, kojoj se pridružuje pratnja u jednom ili dva glasa. Većinom su pjevačice bile starije životne dobi, a popijevke nisu pjevale godinama,  tako da su se sjećale samo dijelova napjeva i tekstova. Najviše pripovjednih nabožnih pjesama snimila sam u Požeštini i zapadnoj Posavini: Srednjem Lipovcu, Biškupcima, Podvrškom i u Lipovcu i Nijemacima u Srijemu. Iako nestaju iz suvremenog života, sačuvane su u pamćenju najstarijih pjevačica i njihovim rukopisnim pjesmaricama.

Muška vokalna skupina Sinovi atara, djeluje u okviru udruge za očuvanje hrvatske kulturne baštine CroETHNO u Zagrebu. U Sinovima atara pjevaju Šokci podrijetlom, ali i ljubitelji šokačke pjesme koji žele pridonijeti očuvanju nematerijalne kulturne baštine Slavonije, Baranje, Srijema, Bačke i ostalih krajeva u kojima žive Hrvati Šokci. Skupina njeguje tradicijske vokalne tehnike i glazbeni izričaj navedenih područja, okuplja pjevače i svirače žičanih instrumenata, te tradicijskih instrumenata (samice, gajdi, diplica i dvojnica). Osim svjetovnih napjeva, skupina posebno radi na očuvanju sakralnih napjeva pučkim načinom izvođenja. Redovno sudjeluje na Smotrama amaterskog folklornog stvaralaštva u Zagrebu, a sudjelovala je i na Festivalu pjevačkih zborova 2013. te različitim glazbenim natjecanjima u Hrvatskoj. Sinovi atara nastupaju u originalnim šokačkim slavonskim, baranjskim i srijemskim nošnjama. Voditelj je Matej Vinarić.

Ženski vokalni ansambl Zwizde je grupa djevojaka s adresom u Zagrebu koja okuplja zaljubljenice u šokačku tradicijsku glazbu – djevojke, uglavnom studentice te snaše iz Slavonije, Baranje, Srijema i Bačke, Bosanske posavine i Zagreba. Ljubav prema tradicijskoj glazbi rodnoga kraja okupila ih je prije 11 godina. Marljivim radom stekle su reputaciju koja im je omogućila brojna gostovanja u Salzburgu, Beču, Budimpešti i Novom Sadu. Njihov interes je otkrivanje i promoviranje šokačkih napjeva, svjetovne i sakralne tematike, koje izvode na originalan, tradicionalan način i to, uglavnom, a capella. Svoj prvi CD pod nazivom Op lonci, lončići objavile su 2015. godine koji je nominiran za za nagradu Porin u kategoriji najbolji album folklorne i etno glazbe.

MISNE NAKANE OD  04.03.2018. DO 11.03.2018.

 

04. Ned. 3. KOR. NEDJELJA

(BEZIMENA); Kazimir; Eugen

08:00 +SABINA GLOGOVEC I ++IZ OBIT. NIMAC
      10:00 MISA ZA NAROD (PRO POPULO)
    11:30 ++IZ OBIT. MALKOČ I VANĐURA
19:00 ++JURO, KAJA I MAGDALENA JURIŠIĆ
05. Pon. Teofil; Lucije; Hadrijan; Vedran 19:00 +LJUBICA MAGANIĆ I ++IZ OBIT. MAGANIĆ
06. Uto. Ruža; Marcijan; Nika; Viktor 19:00 DAN MOLITVENIH VJENACA KRALJICE OBITELJI

++IZ OBIT. CESAREC

07. Sri. Perpetua i Felicita;

Eugen; Tereza

19:00 ++MIJO I DRAGICA KRAJINA
08. Čet. Sv. Ivan od Boga;

Boško; Ivša; Stjepan

19:00 +VLADIMIR PREBEG, ANA PRIBANIĆ I RUŽA BIRT
09. Pet. Sv. Franciska R.; Franjka; Dominik 19:00 MISA ZA NAROD (PRO POPULO)
10. Sub. Emil, Makarije; Kajo; Krunoslav 19:00 +MARA NIKOLIĆ
11. Ned. 4. KOR. NEDJELJA

(SREDOPOSNA); Tvrtko, Blanka

08:00 ++IZ OBIT. JELKE MIKULIĆ
10:00 MISA ZA NAROD (PRO POPULO)
11:30 ++IGOR I CVITA ŠAPINA, TE + MARA POCRNJA
19:00 ++KATA GLUIĆ I LUCIJA DŽOJA

KRŠTENI  03.03.2018.:  MARIN TURKALJ  i  DAVID KATIĆ

ŽENIDBENI NAVJEŠTAJ: – MATIJA ŠAVORA i  STELA JOSIPA WELZ

  1. ZEČEVIĆ BOŽIĆ

                                                 – DANIJEL MARTINKO i  LIDIJA DAČNIK

                                                 – NIKOLA PALIĆ i  IVONA IVANA BERNAT

                                                 – BORIS UROŠEVIĆ i ANA PTIČAR

 

Čitanje svetog Evanđelja po Ivanu

Blizu bijaše židovska Pasha. Stoga Isus uziđe u Jeruzalem. U Hramu nađe prodavače volova, ovaca i golubova i mjenjače gdje sjede. I načini bič od užeta te ih sve istjera iz Hrama zajedno s ovcama i volovima. Mjenjačima rasu novac i stolove isprevrta, a prodavačima golubova reče: »Nosite to odavde i ne činite od kuće Oca mojega kuću trgovačku.« Prisjetiše se njegovi učenici da je pisano: Izjeda me revnost za dom tvoj.

Nato se umiješaju Židovi i upitaju ga: »Koje nam znamenje možeš pokazati da to smiješ činiti?« Odgovori im Isus: »Razvalite ovaj hram i ja ću ga u tri dana podići.« Rekoše mu nato Židovi: »Četrdeset i šest godina gradio se ovaj hram, a ti da ćeš ga u tri dana podići?« No on je govorio o hramu svoga tijela. Pošto uskrsnu od mrtvih, prisjetiše se njegovi učenici da je to htio reći te povjerovaše Pismu i besjedi koju Isus reče.

Dok je boravio u Jeruzalemu o blagdanu Pashe, mnogi povjerovaše u njegovo ime promatrajući znamenja koja je činio. No sam se Isus njima nije povjeravao jer ih je sve dobro poznavao i nije trebalo da mu tko daje svjedočanstvo o čovjeku: ta sam je dobro znao što je u čovjeku.    Riječ Gospodnja.