«

»

velj. 19

Župne obavijesti 20. veljače 2022. – SEDMA NEDJELJA U CRKVENOJ GODINI

Sveci i imendani sljedećeg tjedna: u ponedjeljak je sveti Petar Damiani – biskup i crkveni naučitelj, u utorak je Katedra svetog Petra – blagdan, u srijedu je sveti Polikarp – biskup i mučenik, u petak je sveti Donat Zadarski – biskup.

Kateheze za prvopričesnike neće biti u subotu 26.2.

Kateheza za krizmanike „Što god vam kaže, učinite!“ (Iv 2,5)

trajanje: od 21. do 25. 2. 2022. – doba: 10:30 i 16:30 – mjesto: Pallottijeva dvorana u pastoralnom centru

  • Ispovijed: ponedjeljak, utorak i petak od 18 do 18:45.
  • Mladi utorkom: sveta misa – 19 sati, klanjanje – 19:45, susret – 20:15.
  • Proba jutarnjeg zbora održat će se u srijedu u 19:30 u crkvi.
  • Ministrantski sastanak održat će se u subotu u 11 sati u pastoralnom centru.
  • Zbor Mladi apostoli organizira igraonicu za dječji zbor 5. ožujka od 10 do 13 sati u prostorijama pastoralnog centra. Djecu možete predbilježiti kod s. Hele 26. i 27. veljače kako bi se znalo okvirni broj zainteresiranih radi pripreme hrane i igara.
  • Nužna obnova orgulja i razglasa u crkvi. Cijena obnove iznosi 150.000 kuna. Prošlog smo tjedna prikupili 2.990 kuna, a do sada sveukupno 24.285 kuna.
  • Prošli smo tjedan za obitelj Ljubić prikupili 1.350 kuna.
  • Zahvaljujem svima koji su uplatili prilog za župu. Župa se financira isključivo od vaših priloga i ne dobiva ništa niti od države niti od nadbiskupije.

————————————————————————————

  • Pjesma „Blaženi“ na svetoj misi u 19 sati:

 

  1. Radujte se siromasi, vi što sebe dajete,

          pjevajte svi žalosni, vi što križ svoj nosite,

          i kličite krotki, vi što vjerno služite.

  1. Radujte se svi vi gladni, vi što pravdu tražite,

          pjevajte milosrdni, vi što bližnje ljubite,

          i kličite čisti, vi što srcem gledate.

  1. Radujte se mirotvorci, vi što blagoslivljate,

          pjevajte svi gonjeni radi pravde Gospodnje,

          i kličite uvijek kad za Njega trpite.

 

Kraljevstvo nebesko pripada vama. (x2)

Očev blagoslov, mir Isusov, radost Duha Svetog vi darujete svijetu. (x2)

Kraljevstvo Božje pripada vama.

 

Poklecanje i naklon – geste ispovijedanja vjere

 

Pišu: fra Ante Crnčević
i pomoćni biskup zagrebački Ivan Šaško
»Pred liturgijskim slavljem«, Zagreb 2011., str. 261-263.

 

POKLONITI SE PRED NEKIM, PRIGNUTI SE I KOLJENOM DODIRNUTI TLO, ZNAČI ISKAZATI MU NAJDUBLJE POŠTOVANJE,

 

priznati se manjim, podložnim, slugom. Ta je gesta bila uobičajena u starim društvenim uređenjima koja su poznavala gospodare i robove, odnosno sluge. Ipak, takvo značenje nije priječilo starozavjetne vjernike da se u klanjanju molitvom obraćaju Bogu. Pokloniti se pred likovima »drugih bogova« bilo je shvaćano kao čin nevjere ili raskid Saveza s Gospodinom. U Novome Zavjetu čitamo kako bolesnici dolaze pred Isusa i, znajući da on ima božansku moć, bacaju se pred njim na koljena (usp. Mk 1,40). Novozavjetna je vjera, priznajući Isusa »Gospodinom« (Kyrios), čvrsto ispovijedala da se »na ime Isusovo ima prignuti svako koljeno« (Fil 2,10). Ipak, to »prigibanje koljena«, kao čin vjere u Krista, prvi kršćani nisu rado prericali u govor tijela. Poklecanje je u kršćansku liturgiju uvedeno dosta kasno, pred konac srednjega vijeka (15. st). Sve do tada u kršćanstvu je bila općeprihvaćena gesta dubokoga na klona. Prigibanje koljena k zemlji u brojnim je kršćanskim tradicijama, osobito istočnima, bilo shvaćano kao znak umiranja, pa stoga nije nalazilo mjesta u kršćanskoj liturgiji koja je uvijek proslava Kristova uskrsnuća. Biti na nogama – temeljni je stav kršćana, »onih koji su uzdignuti« iz uvjetovanosti smrti i zemlje. Pisac Knjige Otkrivenja mnoštvo proslavljenih na nebu vidi kao mnoštvo koje »stoji«(!). Oni su pred prijestoljem Božjim na nogama, dostojni stupiti(!) pred Božje lice.

Nakon povijesnih mijena poklecanje se ustalilo u liturgiji zapadne tradicije. No, time nije dokinuta gesta dubokoga naklona. Ona i danas u liturgiji nalazi svoje mjesto, kao i gesta naklona glavom. Praksa nedovoljno jasno razlikuje te geste i njihova vlastita značenja.

 

POKLECANJE JE ISKAZ VJERE U KRISTOVU PRISUTNOST.

 

Zato se koljeno prigiba (1) pred svetohraništem u osobnoj molitvi, (2) odnosno pri dolasku u crkvu u kojoj je svetohranište (3) [i izlasku iz nje]. (4) Svećenik s poslužiteljima prigiba koljeno na početku (5) i na kraju liturgijskih slavlja, ukoliko se svetohranište nalazi u prostoru slavlja ili na putu ulazne procesije. (6) Svećenik će jednako pokleknuti nakon posvećenja i prije pričesti. (7) Vjernici će klečati za vrijeme posvećenja, a ako im (iz objektivnih razloga) to nije moguće, tu će gestu zamijeniti dubokim naklonom tijela. (8) Vrijedno je spomenuti čin klanjanja križu na Veliki petak, (9) te gestu poklecanja u ispovijesti vjere na svetkovine Naviještenja i (10) Rođenja Gospodinova.

 

DUBOKIM NAKLONOM BIT ĆE ISKAZANO ŠTOVANJE GOSPODINU

 

(1) pred oltarom na početku liturgijskih slavlja ako se svetohranište nalazi izvan samoga prostora slavlja (što vrijedi za cijelu liturgijsku zajednicu pri njezinu dolasku u liturgijski prostor). (2) U istoj će gesti dubokoga naklona prema oltaru đakon ili svećenik moliti molitvu blagoslova prije navještaja evanđelja, (3) a svećenici koncelebranti duboko će se nakloniti kod posvećenja (dok se glavni slavitelj poklanja).

 

NAKLON GLAVOM VLASTIT JE SVEĆENIKU U NEKIM POSEBNIM TRENUTCIMA LITURGIJSKIH MOLITAVA.

 

Sva tri spomenuta govorna oblika ljudskoga tijela iskaz su vjere u onoga koji je Kyrios, Gospodin. Prigibanje pred njim znači ujedno i priznanje da je on Onaj koji nas uzdiže, odvaja od zemlje i združuje sa sobom u slavi »uskrsne uzdignutosti«.

 

 

Nedjeljno evanđelje za najmlađe – bojanka (Lk 6,27-38)

 

Blagoslivljajte one koji vas proklinju!

Ljubite! Praštajte!

Tko te udari po jednom obrazu pruži i drugi!

Tko ti otima gornju haljinu ne krati ni donje.

 

 

MISNE NAKANE 20. 02. 2022. – 27. 02. 2022.

 

 

Krštena 19.02.2022.  TESSA BARBARA MRAKUŽIĆ

 

Vjenčani 19.02.2022.  IGOR BIONDA i KRISTINA ŠEGO